Grundfunktionaliteten i BSBoksen er at du kan indlæse en opkrævningsfil og på den måde sende dine opkrævninger f.eks. til automatisk træk ind til Betalingsservice, så de kan tage sig af at trække automatisk på dine kunders konto og at de kan sende indbetalingskort til de af dine kunder som ikke har en betalingsaftaler med dig og derfor ikke bliver trukket automatisk.

Derfor er din vigtigste opgave i forbindelse med BSBoksen at kunne forstå og bruge indlæsningsfunktionen.

  1. Forbered din fil til indlæsning. Den skal indeholde alle de opkrævninger du skal have med og det er bedst hvsi du benytter Excel formatet der ender på .xlsx. Se her hvordan
  2. Åben BSBoksen og log på
  3. Klik på den grønne knap “Indlæs leverance”
  4. Klik på “Vælg fil” og find filen du skal indlæse
  5. Klik på “Upload”
  6. På kolonneopsætningsbilledet kontroller at alle kolonner stemmer med det forventede og at data ser ud som forventet.
  7. Vælg “Opkrævningstype”
  8. Skriv en forfaldsdato husk at indtaste datoen i formatet dd-mm-åååå
  9. Tryk “Næste”
  10. Validering af filen starter og hvis alt går godt kan du snart trykke næste
  11. Tryk “Næste”
  12. Verficer alle informationerne på summeringssiden
  13. Tryk “Godkend”

Du vil nu kunne åbne leverancer og se at den øverste linie indeholder den aktuelle opkrævningsfil, repræsenteret som en leverance. Du kan se opkrævningerne ved at klikke på linken i beskrivelseskolonnen.

Hvis du opdager at du har lavet en fejl i opkrævningerne, så gå ind og slet leverancen ved at klikke på den enkelte leverance.

I boksen med titlen Funktioner kan du nu se et rødt link “Slet leverance”. Ved at trykke på det sletter du den leverance du har åben

BSBoksen sender opkrævningsleverancer videre til Betalingsservice 07:00 og kl. 17:00. Så snart de er afsendt til Betalingsservice, kan du ikke slette leverancen mere.